יום שני, 2 במאי 2011

הפנינג עממי

"הפנינג עממי", ניתן לכנות יום מרגש זה. הכל החל בשעה 10:00, בצלצול הפעמונים של הביג בן. וכמו שאתם רואים מהצילום;
אני הייתי שם. חבל שלא יכולתם לשמוע את הפעמונים... הכל נוהרים לכיוון ווסטמינסטר, המוני שוטרים מנסים לעשות סדר ואנחנו חושבים שבאירועים אצלנו יש הרבה אנשים. פה אפשר ללמוד ולהבין מה זה כשמליונים (!) מסתובבים כולם ברחובות ופניהם מיועדות לאותו הכיוון. כל הגזעים, הצבעים והגילים נוהרים... אבל, לשוא. המשטרה לא נותנת לעבור! הגעתי כמעט עד הכנסיה אך נעצרתי על ידי הבוביס. התחמקתי והצלחתי להתקדם עוד קצת, אך ללא הואיל. גוש של אנשים חסם את הדרך. שמעתי תזמורת מנגנת, אבל לא יכולתי לראות כלום. שיניתי כיוון והחלטתי להגיע ל"מאל" הדרך בה תנוע התהלוכה אחר כך. הבריטים הפכו היום למאuד לאומיים, בנוסף לדגלים שצצים ונמכרים בכל קרן רחוב, אני רואה פתאם קבוצת מלחים מחיל הים ומיד קופצות בנות ונעמדות להצטלם איתם.
אבל הרחובות חסומים. אין ברירה, אני שוב משנה כיוון והולכת לטרפלגר בעיקוף גדול. גם לשם אי אפשר להתקרב בגלל המסה העצומה של האנשים, אל תדאגו אגיע לשם אחר כך.. באמצע הככר התקינו מסך  ע  נ  ק  לשמחת ההמונים. אבל אי אפשר לראות כלום. העין חסומה מכל הכיוונים, אני ממשיכה לכיוון פיקדילי, כדי לחטוף את גידי מהעבודה, כן, הוא ויתר הישראלים היו כמעט היחידים שעבדו היום, למרות שבאתר עצמו התקיימה איכשהו העבודה. הפעמונים מצלצלים ללא הפסקה, מחרישים את רעשי האנשים, בנוסף מרעישים גם ההליקופטרים שחגים מלמעלה ללא הפוגה. הם שם מעל כבר יומיים.
לקחתי את גידי וגם יענקל'ה מצטרף ועכשו אנחנו בדרך להייד פארק. גם שם התקינו מסכי ענק.
כמובן שאין תנועת מכוניות. כל מרכז לונדון ריק ממכוניות, ואפשר ללכת על הכביש, כמו ביום כיפור אצלנו... בדרך אנחנו עוברים בעוד פארק "גרין פארק" ואתם יכולים לראות איך האנשים מטפסים על הגדר כדי לנסות ולתפוס מבט במסכים שהוצבו גם שם.
אנחנו ממשיכים.. ב"הארד רוק קפה" מקרינים גם את הטקס ואתם יכולים לראות איך גם שם מצטופפים האנשים.
העיקר לנסות ולתפוס חלקיק של עדכון. זהו, הגענו להייד פארק. המוני אמבולנסים בכוננות, המוני מכוניות משטרה חונות, חלקן ,אגב, במנועים פועלים, מוכנות לזינוק! ושוב, מליונים גודשים את המקום שהפך למקום פיקניק המוני ושמח. אנשים הביאו שמיכות ואוכל ומבסוטים.
הייתם צריכים לראות את השירותים הציבוריים הזמניים שהתקינו בכל מקום, לשאלתך, אורלי!! אתם לא מאמינים כמה שהם נקיים, ביקרתי באחד מהם, כמובן, איך לא?? וכמויות גדולות כך שלא מצטבר תור, פשוט תענוג, הלואי עלינו.. בתוך כל תא, יש גם מתקן עם סבון כזה שמתנדף, שכחתי איך קוראים לזה.. המצב רוח של כולם מרומם, יש דוכני נקניקיות עם קטשופ, יש בירה, וקצת שמש, מה רע? כולם מאושרים, וכששומעים את ההמנון בסוף הטקס כולם נכנסים לאקסטזה ומנופפים בדגלים כמשוגעים!!
 בצד מופיעה להקה שלבושה קצת אקסצנטרי, הייתי אומרת בלשון המעטה, מתחילים לנגן שירי חתונה. מתברר שהם הגיעו במיוחד מנורווגיה,
 צלם חדשות של הטלויזיה הנורווגית מצלם כמו משוגע, להראות בבית...




הרבה אנשים, בעיקר נשים מתלבשות ממש חגיגי, ותוקעות בשיער את הקישוטים המגוחכים האלה.. טוב, אנגלים. ראיתם את הכובעים היצירתיים של המיוחסות בזמן הטקס?
טוב, זהו, צריך להחליף מקום, מחליטים לחזור דרך פיקדילי לטרפלגר, אולי המאל נפתח? מתקרבת השעה 13:30, השעה בה הזוג יצא למרפסת, כולם מחכים לראות את הנשיקה! כמובן שלא נפסיד את זה. למרות שההייד פארק גדול, לא ממש הצלחנו לראות מה מוקרן על המסך מפאת ריבוי האנשים, סוחרים זריזים מכרו פריסקופים לנמוכים. ראו צילום מצורף!

אין גבול לרעיונות. אם זה עובד, אינני יודעת, לי כבר לא נשאר, הכל נמכר בדקות. בדרך חזרה אנחנו רואים דוכן, מה מוכרים פה? את התכניה!! אנשים קונים בשלושה פאונד את התכניה שאפשר להוריד בחינם מהאינטרנט. אבל, מה לא עושים בשביל מזכרת אותנטית. אותנטית? והנה גם דתי משלנו צועד לקראתנו.
 גם הוא רוצה להשתתף בשמחה,  ופתאם התקבצות. מה קרה? זוג שמחקה את הזוג המלכותי, מנסה להראות כמוהם ומתלבש כמו בצילום האירוסין, כולל הטבעת, מהלך בין העצים. כמובן שצילמתי, אתם רואים..

חוזרים לטרפלגר. עומס מטורף, אבל עוד 8 דקות להופעה על המרפסת, אי אפשר להחמיץ! מחפשים מקום שניתן לראות ממנו. המסך באמת עצום בגודלו ורואים טוב, האנשים מאבדים את הסבלנות, סופרים את הדקות.. ו...הנה!! הזוג יוצא למרפסת. אנחת התרגשות עצומה מקיפה את הכיכר הענקית והדיה נשמעים מצד אחד לשני ואנשים מנפנפים גבוה, גבוה עם הדגלונים שלהם. 




הם צועקים וצוחקים, והנשיקה סוחטת דמעות מהבנות שלידי. אלו דקות של אושר צרוף!!! אגדה אמיתית מתממשת! זהו, הבעל הזקן של המלכה לא מחזיק מעמד ונכנס, ואחריו פוסעת, צולעת אשתו המלכה בצהוב, אוי!! העסק הולך להיגמר, האנשים בוכים מאכזבה, אך הינה, משהו אחרון לשמח אותם: מטס של מטוסים ישנים חולף מעל לראשינו, ספיטפייר ישן ממלחמת העולם השניה, כולם מרימים עיניים והדמעות מתייבשות, 

ואז להק של מטוסי קרב עכשויים, אבל פה ההנאה שלי נגמרת. את זה יש לי גם בבית.
זהו, אפשר ללכת!!! גידיל'ה, הביתה!
זהו, רק שתדעו שאפשר היה להמר על השמלות של קייט והמלכה, לנסות לנחש איך תראה השמלה של קייט, רחבה או צרה, עם שובל ארוך או קצר, ושאלה קרדינאלית היתה מה יהיה צבע שמלתה של המלכה. לשם כך הוקמו דוכני הימורים, מצורפת תמונה לאימות!.

החגיגה המרכזית הסתיימה, בערב תזרום פה עוד הרבה, הרבה בירה....ויהיה שמח. יש לנו דוכסית מקיימברידג' חדשה !מזל טוב!

נ  ג  מ  ר !!

ועוד כמה תמונות למזכרת















0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הירשם תגובות לפרסום [Atom]

<< דף הבית